MOTO GUZZI 1000S

HomeStart (Duits)Home (Engels)

 Nederlands     Deutsch        English

Diverse


Op zoek naar een Moto Guzzi 1000S?

De 1000S wordt niet vaak te koop aangeboden, zeker niet in Nederland. Het is makkelijker om een 1000S te vinden in het buitenland. In Duitsland heb je de grootste kans om iets te vinden. Hieronder volgen enkele websites waar de zoektocht kan beginnen:

- Mobile.de Marktplaats voor auto´s en motoren.

- Ebay.de Zoeken in Duitsland (zoekresultaten voornamelijk folders en onderdelen).

- Ebay.com Zoeken wereldwijd (zoekresultaten voornamelijk folders en onderdelen).

- Ebay-kleinanzeigen.de Gratis advertentie website van Ebay.

- Guzzi-forum.de Geringe kans. Registreren is verplicht om toegang tot het forum te verkrijgen. Interessant Forum!

- Marktplaats.nl Geringe kans.

- Speurders.nl Geringe kans


Originele onderdelen voor de 1000S

Een aantal onderdelen voor de 1000S zijn niet meer nieuw te koop; buddyseat, tank, zijdeksels, voetsteunbeugels, voor- en achterspatbord, uitlaten en de onderste voorvorkpoten.

- Voetsteunhouders:

Zijn gelijk aan die van de Le Mans 1000, dus tweedehands nog wel te vinden.

- Zijdeksels:

Alleen ongespoten, maar dan van polyester voor de Le Mans 850, die ook bruikbaar zijn op de 1000S (winkel link).

- Stickerset 1000S logo en de strepen:

1000S logo op de zijdeksels: (winkel link) (HMB-Guzzi Duitsland)

Complete set stickers voor de tank en zijdeksels, in groen en oranje. (Stucchi Italië)

Complete set stickers voor de tank en zijdeksels, in groen and oranje. (Teo Lamers Nederland)

Set stickers alleen voor de zijdeksels in oranje. (Stein-Dinse Duitsland)

Verwacht geen kwaliteit zoals de originele stickers, sommige stickers komen veruit niet overeen met de kleuren of kwaliteit van de originelen. Ik ga hier geen namen noemen, maar hier is een voorbeeld van stickers die het origineel niet benaderen.

- Uitlaten:

Eerste serie 1000S: (Lafranconi S-281)> zijn gelijk aan de uitlaten van de laatste Le Mans 1000-V. Tweedehands nog wel te vinden.

Tweede serie 1000S: (Lafranconi S-29)> zijn gelijk aan de Mille GT, T5, SP-2 en de California II. Tweedehands nog wel te vinden.

- Onderste voorvorkpoten:

Deze zijn bijna identiek aan die van de Le Mans 1000 V (laatste serie), dus tweedehands misschien nog te vinden. De bovenste beugels, voor de Stabilisator van de Le Mans 1000, kunnen weggevijld worden. Ze zitten echter niet in de weg.

Vergelijk van de 1000S vorkpoten met die van de Le Mans 1000 V.

Hermann, bedankt voor de foto!

Verschillen tussen spaak- en gietwiel

- Afmetingen:

Gietwiel, tubeless.                 Voor: 18 x 2.5  Achter: 18 x 3.0

Spaakwiel, met binnenband. Voor: 18 x 2.15 Achter: 18 x 2.5

- Afstand tussen de remschijven: (buitenkant remschijven)

Gietwiel:     120mm

Spaakwiel: 130mm

- Remklauwen en vorkpoten:

Omdat bij het spaakwiel de remschijven aan beide kanten 5mm verder naar buiten zijn gemonteerd, worden daar extra vulringen van 5mm tussen de remklauw en het aanlegvlak op de voorvork geplaatst. Dit kan met shims nog nauwkeuriger uitgelijnd worden. De onderste vorkpoten hebben extra uitsparingen, om de verder naar buiten gemonteerde remschijven ruimte te geven.

- Steekas achterwiel:

De steekas voor het achterwiel is gelijk voor het spaak- en gietwiel.

- Steekas voorwiel:

De steekas van het voorwiel met spaken heeft afwijkende maten. Zie afbeelding:

Foto’s en maten met dank aan Daryl.

vulring_remklauw_spaakwiel.jpg vorkpoot_spaakwiel.jpg

Kleurcode voor de 1000S

Er zijn geen goed bruikbare kleurnummers van de 1000S bekend. De enige info die ik heb zijn deze links:

- Gregory Bender, met zijn webite Thisoldtractor.com

- Kleurcodes uit de database van de Moto Guzziclub Nederland.

Extra informatie is welkom.