MOTO GUZZI 1000S Home

Nederlands

Deutsch

Start (Duits) Home (Engels)

English

Ik heb deze motor in maart 1994 nieuw gekocht in Adelaide, Zuid-Australië. Het kenteken is van 12-1993, dus ik denk een van de laatste. Het is de uitvoering met grote kleppen en 40mm carburatuer.Origineel met puntjes ontsteking, maar ik heb een Dynatec elektronische ontsteking gemonteerd. De torentjes boven op de carburateurs zijn vervangen door vlakke deksels. De directe bediening van de gasschuiven gaat nu aanzienlijk lichter. De balanspijp en uitlaten zijn van Staintune, een Australisch merk dat roestvrijstalen uitlaten maakt.. Zonder demping, het geluid is fantastisch. Dit systeem heb ik  gemonteerd toen de motor nieuw was, de originele delen heb ik bewaard.  Alle onderdelen heb ik bewaard, zodat de motor weer naar origineel omgebouwd kan worden, indien nodig. Tot nu toe (2012) heb ik 95.000km met de motor gereden, alleen de kruiskoppeling en een accu zijn vervangen. De stuurdemper werd tijdens het nemen van deze foto’s vervangen, die is dus niet zichtbaar. Ik ben niet gek op het kuipje, maar dat is gemonteerd om de tellers en voorkant wat bescherming te bieden. Het is een fantastische motor, die ik nooit wil verkopen.


Ik denk dat er niet veel van deze motors zijn in Australië, ik heb maar een keer een andere gezien, maar er zijn er ongetwijfeld nog een paar. Die andere was te koop bij een motordealer, ongeveer twee jaar voordat ik mijn motor kocht. Toen ik die gezien had moest ik er ook een hebben, liefde op het eerste gezicht!



I bought it new in March of 1994 in Adelaide, South Australia. It is plated 12/93 so I am guessing its one of the last. It is the big valve/40mm carb etc type. It came with points ignition but I have fitted a Dynatec pointless set up. I have also changed the carby tops to the straight pull type which made a significant difference to the throttle weight. I have also fitted Staintune crossover and mufflers, they are Australian made from stainless, no baffles, the sound is terrific. I fitted this system when the bike was new and have the original stored away. I have kept all the original bits so I can return it to standard if needed. It has done 95,000 k's (2012), so far I have replaced the uni joint, one battery and in the process of replacing the steering damper, you might notice in the pics it is not fitted. I dont particularly like the fairing it has fitted but I put it on to give some protection to the instruments and front area. It is a fantastic bike and I would never part with it.


I dont think there are many in Australia, I have only ever seen one other but no doubt there are a few around. The only other one I have seen was in a bike shop for sale about two years before I bought mine, as soon as I saw it I just had to have one. Love at first sight !



Register index