Nederlands Deutsch English
Omschrijving
Er werden in Frankrijk niet veel 1000S’en verkocht, het aantal wordt geschat op 47 stuks.
Ik kocht de motor van de tweede eigenaar, een Fransman zoals ik. Hij had hem gekocht van een vriend die de motor op 8 augustus 1991 afgeleverd kreeg bij de Moto Guzzi dealer in Rouen (Frankrijk). Het is een model van de tweede serie met een roestvrijstalen instrumentenpaneel, een vroege 2e serie met slechts 4 waarschuwingslihten in plaats van de latere 5. Over het instrumentenpaneel met de 4 lampjes is mij verteld dat er maar een paar uitvoeringen met dit type zijn geleverd: ongetwijfeld overgangsmodellen van 1e naar 2e serie. De motorfiets is grotendeels origineel gebleven, niet gerestaureerd en heeft vanaf nieuw 95.000 km afgelegd en loopt nog als vanouds. Origineel uitlaatsysteem, met de Lafranconi S281 dempers (de Lafranconi Competizione op de foto's waren geïnstalleerd door de vorige eigenaar). Nieuw verkocht met gietwielen, de spaakwielen waren toen alleen als optie verkrijgbaar. De enige wijziging: een Hugon plexiglas racer kuip, meer dan welkom in de winter!
De Hugon stroomlijn:
De kuip van plexiglas heeft bijna dezelfde ronde vorm als de originele V7 Sport kuip die destijds in Milaan werd getoond. Het is een in Morains (Frankrijk) geproduceerde Hugon racer kuip. Hugon was een maker van perspex stroomlijnen in de jaren ‘70 en ‘80. De stroomlijnen zijn antieke accessoires, dat wil zeggen eigentijds voor de V7 Sport, maar totaal misplaatst op een 1000S!
Maar ze bieden veel comfort zonder veel in te leveren op het uiterlijk en de bediening.In de jaren 70-
Discription
Not many were sold new in France with an estimated 47 figure.
I purchased it from its second owner, a Frenchman like me. He had bought it from a friend who had the bike delivered at the Moto Guzzi dealer in Rouen (France) on August 8, 1991. It is a second series model with its stainless steel instrument holder, though an early 2nd series with only 4 dash lights instead of the later 5. About the unusual instrument console with the 4 lights, I have been told that only a few bikes with close frame numbers were delivered with this type: no doubt transitional models from 1st to 2nd series. It has remained mostly original, is unrestored and has covered 95000 kms from new and is still pulling hard. Original exhaust system, with the Lafranconi S281 mufflers (a pair of Lafranconi Competizione visible on some pictures, installed by its previous owners). Sold new with cast aluminium wheels, the wire spoked wheels being only available as an option back then. The only alteration: a Hugon racer plexiglas fairing, more than welcome in winter time!
The Hugon Fairing:
The Plexiglas fairing is almost the same round shape as the original V7 Sport once displayed in Milan, though it is a French made Hugon racer fairing. Hugon was a maker of motorcycle perspex fairings in Moirans back in the 70s early 80s. Such fairings are period accessories, that is to say contemporary to the V7 Sport, but totally out of place on a 1000S! But they offer great comfort without compromising the looks and handling so much. Back in the 70s-
Beschreibung
In Frankreich wurden nicht viele 1000S verkauft, die Zahl wird auf 47 Einheiten geschätzt.
Ich habe den 1000S von seinem zweiten Besitzer gekauft, einem Franzosen wie mir. Er hatte es von einem Freund gekauft, der das Fahrzeug im August 1991 beim Moto Guzzi-
Die Hugon-
Die Plexiglasverkleidung hat fast die gleiche runde Form wie die ursprüngliche V7 Sportverkleidung, die zu dieser Zeit in Mailand gezeigt wurde. Es ist eine Hugon-
And another fairing (Sprint, made in GB)