Omschrijving
Mijn tweede aankoop: een groene 1000S geïmporteerd uit Duitsland. Mijn dochter, ook een fan van de 1000S, was degene die suggereerde om een groen model te zoeken! Nieuw gekocht in de buurt van Hamburg door de eerste eigenaar in februari 1992. De motor werd later verkocht aan de laatste eigenaar en zijn vrouw die er trots op waren en er ongeveer 18 jaar mee rond Hannover reden, waarbij ze zorgvuldig voor de motor zorgden. Het framenummer is in de VV50000-serie. Volgens het boek van Ian Falloon, de Guzzi Le Mans Bible, zouden al dergelijke motoren met de 71 pk sterke SPIII-motor in de VV60000-serie moeten zitten, maar in werkelijkheid zijn er meer voorbeelden zoals die van mij. Hij heeft slechts 48.000 km gereden, maar de laatste eigenaar had hem omgebouwd gekocht als caféracer: geen zijpanelen, vereenvoudigde elektrische onderdelen, met alleen een snelheidsmeter in een aluminium houder. De buddyseat was veranderd, evenals de velgen. Hij werd verkocht met een zeer uitgebreide documentatie, waarin stond dat de velgen moesten worden vervangen vanwege scheuren die langs het midden van de velg verschenen. Ze zijn vervangen voor Morad / Borrani velgen, maar met behoud van de originele spaken en naven. Sinds de aankoop heb ik voorzichtig en geduldig geprobeerd hem in de originele staat te herstellen: originele toerenteller, tweedehands roestvrijstalen instrumentenpaneel (5 waarschuwingslampjes) met plastic kap, zijdeksels, achterspatbord, achterlicht, richtingaanwijzers, valbeugels, middenbok, enz. Alleen de buddyseat was moeilijk te vinden, maar ik heb er uiteindelijk een gevonden in het VK (nog niet op de foto). Op de foto's is de motor uitgerust met een Hugon plexiglas stroomlijn waar ik zo dol op ben. Deze kan echter binnen secondes worden verwijderd om de puristen onder ons gerust te stellen!
Discription
My second purchase: a green 1000S imported from Germany. My daughter, also keen on the 1000S model, was the one that suggested that we find a green model! Bought new near Hamburg by the first owner in februari 1992. It was later passed on to the last owner and his wife who proudly owned and rode it around Hannover for about 18 years, carefully looking after the bike. The frame number is in the VV50000 series. According to the book by Ian Falloon, the Guzzi Le Mans Bible, all such bikes with the 71hp SPIII engine should be in the VV60000 series, but in reality there ar more examples like mine. It has only done 48000 kms, but the last oner had purchased it slightly altered, as it had been converted to a café racer by its first Hamburg owner: no side panels, simplified electricals, only the speedo had been kept in a special light alloy holder. The seat had been changed, as well as the wheel rims. It was sold with a very comprehensive history file, stating that the rims had to be changed due to cracks appearing along the rim centres. Changed for Morad/Borrani rims, but keeping the original spokes and hubs. Since the purchase I have cautiously and patiently tried to restore it to its original state: NOS rev-counter, second-hand stainless instrument panel (5 warning lights) and plastic cover, side panels, rear mudguard and rear light, turn signals, crash bars, centre stand, etc. Only the seat was hard to find, but I finally sourced one in the UK (not yet pictured). In the pictures, the bike is fitted with one of those Hugon plexiglas fairings that I am so fond of. It can be taken off within seconds which will reassure those purists among us!
Beschreibung
Mein zweiter Einkauf: ein grüner 1000S aus Deutschland importiert. Meine Tochter, ebenfalls ein Fan des 1000S, schlug vor nach einem grünen Modell zu suchen! Im Februar 1992 vom ersten Besitzer in der Nähe von Hamburg neu gekauft. Das Motorrad wurde später an den letzten Besitzer und seine Frau verkauft, die stolz darauf waren und es ungefähr 18 Jahre lang in Hannover herumfuhren, wobei sie sich sorgfältig um das Fahrrad kümmerten. Die Rahmennummer ist in der VV50000-Serie. Laut Ian Falloons Buch, der Guzzi Le Mans Bible, sollten alle derartigen Motorräder mit dem 71 PS SPIII-Motor in der VV60000-Serie enthalten sein, aber in Wirklichkeit gibt es weitere Beispiele wie meine. Es fuhr nur 48.000 km, aber der letzte Besitzer hatte es als Cafe Racer umgebaut gekauft: keine Seitendeckel, vereinfachte elektrische Teile, nur ein Tacho in einem Aluminium Instrumentenbrett. Der Sitzbank wurde geändert, ebenso die Felgen. Es wurde mit sehr umfangreichen Unterlagen verkauft, aus denen hervorgeht, dass die Felgen aufgrund von Rissen in der Mitte der Felge ausgetauscht werden mussten. Sie wurden gegen Morad / Borrani-Felgen ausgetauscht, wobei die ursprünglichen Speichen und Naben beibehalten wurden. Seit dem Kauf habe ich sorgfältig und geduldig versucht, den ursprünglichen Zustand wiederherzustellen: Original-Drehzahlmesser, gebrauchte Instrumentenbrett aus Edelstahl (5 Warnleuchten) und Kunststoff Abdeckung, Seitendecckel, Kotflügel, Rücklicht, Blinker, Sturzbügel, Hauptständer usw. Nur der Sitzbank war schwer zu finden, aber ich fand einen in Großbritannien (noch nicht auf dem Bild). Auf den Bildern ist das Motorrad mit einer Hugon-Plexiglasverkleidung ausgestattet, die ich so sehr liebe. Es kann jedoch in Sekunden entfernt werden, um die Puristen unter uns zu beruhigen!