Nederlands
Deutsch
English
My two previous 1000S’s that were sold:
Dit is de derde 1000S die ik in bezit heb gehad. Helaas heb ik de andere niet gehouden! Oorspronkelijk heb ik deze motor in 2003 gekocht en later geruild met een kennis. In 2011 hebben we besloten om weer van motor te ruilen en nu heb ik deze weer terug.
Ik heb een Europese koplamp gemonteerd, de originele koplamp voor de Amerikaanse markt is lelijk en klein (zie foto van van mijn eerste 1000S). Er is ook een Europese stuurschakelaar gemonteerd, zodat het licht uitgeschakeld kan worden bij het starten. Hier in de Verenigde Staten is het een vereiste dat de lichten altijd aan staan als het contact is ingeschakeld. Lafranconi Competitione uitlaten gemonteerd en Kunststof inlaatspruitstukken van Stein-
De eerste 1000S die ik kocht kwam van een kennis, die deze gekocht had nadat de motor een jaar onverkocht bij een dealer had gestaan. Hij is met deze motor van Virginia naar Los Angeles gereden en weer terug! Ik heb de motor overgenomen van hem en wat aanpassingen gedaan: Distributie tandwielen, Dyna ontsteking en Lafranconi Competitione uitlaten, wat een geluid! Nadat hij mijn aanpassingen had gezien, heeft hij de motor weer terug gekocht. Daar heeft hij een tijdje mee gereden en toen weer verkocht. Deze motor heb ik nooit meer gezien.
De tweede 1000S kocht ik weer van een andere kennis, die V7 Sport Guzzi's verzamelde, maar ook andere fameuze Italiaanse motoren. Het stroomlijntje is een replica van de LeMans I. Het scherm kwam van Sprint Manufacturing en vereiste enig aanpaswerk om het niet in aanraking te laten komen met de tellers. Deze 1000S had originele gespaakte wielen van Akront. Verder was nog een G&G carterpan gemonteerd, kunststof inlaatspruitstukken, Dyna III ontsteking en een Europese lichtschakelaar.
This is the 3rd '91 model 1000S I have owned. Unfortunately I didn’t keep the others! I originally bought this one back in 2003 and later traded it to a friend. In 2011 we decided that we would trade bikes again and I got this one back.
I installed the European headlight, the stock headlight for the U.S. is small and quite ugly (see photo my first 1000S) I also installed a European headlight / turn signal switch. This allows me to switch the headlights "Off" to start the bike. In the U.S. it is a requirement that the headlights remain on as long as the bike is "Switched On". The "On-
The 1st 1000-
The 2nd bike was purchased from another friend who collected V7 Sport Moto Guzzis as well as other famous Italian bikes. The fairing came from Sprint Manufacturing and required a bit of custom work to get the wind screen to clear the gauges. The “green mask” on the front was done to replicate the “Dayglo Orange” mask that was applied to the fairing of the Lemans 1 in the U.S. market. This 1000-
Update: September 2012, bought my second 1000S back again!
Hier is mijn tweede 1000S precies zoals ik deze 12 jaar geleden verkocht heb! De achterrempomp is vervangen (zat vast), en die van de voorrem is ook vervangen omdat ik er nog een had liggen. De eigenaar heeft ongeveer 900 mijl gereden tijdens het bezit van deze motor. Ik heb hem goed schoon gemaakt en alle vloeistoffen vervangen. De motor is nog net zo mooi als de dag dat ik hem verkocht in 1998.
Here is my second 1000S just about like I sold it 12 years ago! It did require a new rear master cylinder (from sitting) and I changed the front because I had one laying around. The owner put about 900 miles on it during his time with the bike. I gave it a good cleaning and changed all the fluids. It's as pretty as the day I finished it in 1998.
My current bike VV200***
My current bike VV200***
My first 1000S in ±1994
My second 1000S